понедељак, 20. јун 2016.

Usud

 Priče o Usudu se setim  tu i tamo... ali uvek s nekim razlogom. Dakle ovako:
   Svakoga dana sedam dana u nedelji glasnik dolazi kod Usuda da mu saopšti koliko je dece rodjeno baš tog dana. Prvoga dana glasnik dodje kod Usuda, on sedi u dvorcu, oko njega posluga, baštovani, konjušari... raskoš, parkovi, kočije, jede z...latnim priborom, obucen u svilu i kadifu.
Glasnik ulazi i kaže mu da je rodjeno toliko i toliko dece toga dana. "Kako meni danas, tako njima doveka" - kaže Usud.
Drugog dana sedi Usud u palati, malo manje posluge, ali ipak imućan, jede s pune trpeze porcelanskim posudjem i srebrnim priborom, obučen u lepu odecu. Udje glasnik i saopšti koliko je dece rodjeno. "Kako meni danas tako njima doveka" - kaže Usud. 
Trećega dana sedi Usud u kući, jedna kućna pomoćnica, skromnija trpeza, pribor od bakra, on obučen u odeću od skromnijeg materijala, glasnik dolazi, kaže koliko je dece rodjeno, a Usud ponovi isto što i svakoga dana: "Kako meni danas, tako njima doveka". 
Četvrtoga dana obična  kuća , nema posluge, sam se uslužuje, trpeza jos skromnija, ali ipak dovoljna, pribor od metala i keramike, odeća koju nosi je iznošena... "Usude, danas je rodjeno toliko i toliko dece"- kaže mu glasnik.  "Kako meni danas, tako njima doveka" - odgovara Usud.
Petoga dana, nadje glasnik Usuda u skromnom kućerku, na stolu skroman obrok, drveni tanjiri i kasike, radi nesto i posluje po kuci, pokućstvo i sve ostalo oko njega je staro... "Kako meni danas, tako njima doveka" - kaže Usud kada je čuo koliko je dece rodjeno.
Šestoga dana glasnik udje u kolibu, staru i sasvim oronulu, nadje Usuda sa korom hleba, iscepanog, mršavog i iscrpljenog od teškog rada od koga jedva preživljava.  Kaže mu opet koliko dece je rodjeno, a Usud ponovi : "Kako meni danas tako njima doveka".
Sedmoga dana glasnik pronadje Usuda na ulici, sasvim oronulog, propalog kako prosi, kost i koža... Ponovi koliko je dece rodjeno toga dana, a Usud kao i obično kaže: "Kako meni danas, tako njima doveka".
I tako u krug...
Eto, to je ta priča. O krugovima sreće i Usudu koji nekada deli široko, a nekada ništa. Kada dobijemo malo uglavnom okrivimo Usud(a), kada dobijemo puno zahvalimo Sreći. Ili su oni negde u dogovoru.
Ako se ja pitam, i sedmi dan je mnogo. Jer život je mnogo.
Miljena Minja Drndar

Нема коментара:

Постави коментар